NVIDIA Reflex 2: Ce Este și Cum îți poate îmbunătăți performanța în Jocurile Competitive 

Cu siguranță că în lumea gamingului competitiv orice milisecundă contează. De la viteza reflexelor tale, la precizia mouse-ului, până la timpii de reacție ai sistemului de pe care joci. Aceste lucruri pot face diferența dintre victorie și înfrângere.  

NVIDIA reflex 2

La acest capitol apre NVIDIA Reflex 2, o tehnologie concepută pentru a reduce semnificativ latența sistemului oferind un avantaj competitive real. Momentan în curs de integrare, NVIDIA Reflex 2, are în componență tehnologii avansate precum Frame Warp și vine cu o experiență de joc mai fluidă, mai rapdiă și mai precisă ca niciodată până acum. 

Ce este NVIDIA Reflex 2?  

Anunțată la începutul anului în cadrul CES 2025, NVIDIA Reflex 2 reprezintă următoarea generație a tehnologiei Reflex care optimizează pipeline-ul grafic pentru a reduce latența dintre acțiunea jucătorului și afișarea acesteia pe ecran. Prin sincronizarea precisă a proceselor dintre CPU și GPU, Reflex 2 asigură că display-ul jucătorului să  răspundă mai rapid la comenzile mouse-ului sau a tastaturii, acestea fiind procesate și afișate cu o mai mare viteză astfel încât să îți poți lua prin surprindere adversarul. 

Latența sistemului, cunoscută și ca „input lag”, este provocată de traseul complex pe care îl parcurge semnalul din momentul în care apeși click pe un mouse de gaming până când acțiunea apare efectiv pe ecran. Această întârziere apare din cauza proceselor prin care semnalul trebuie să treacă în diferitele componente ale sistemului – de la mouse, la procesor, placă video și monitor. 

NVIDIA Reflex 2 va avea o componentă revoluționară numită Frame Warp, care va actualiza mai rapid imaginea pe baza celor mai recente mișcări ale mouse-ului, chiar înainte ca frame-ul final să fie afișat pe ecran.  

O altă noutate a NVIDIA Reflex 2 este modul Low Latency care reprezintă o tehnologie dedicată pentru jocurile competitive care are rolul de a sincroniza cu mare precizie activitatea procesorului (CPU) și a plăcii grafice (GPU) pentru a finaliza randarea exact la timp, eliminând întârzierile cauzate de coada de randare a GPU-ului și reducând sarcina procesorului în scenarii complexe. 

Prin aceste optimizări, NVIDIA Reflex va permite comenzilor date de utilizator să fie procesate mai rapid și afișate pe ecran cu o viteză mai mare, oferind astfel un avantaj competitiv semnificativ în jocurile în care fiecare milisecundă contează. 

O altă componentă esențială a ecosistemului NVIDIA Reflex 2 va fi completată de Reflex Analyzer care este un instrument ce permite jucătorilor să măsoare cu mare precizie latența sistemului, inclusiv a perifericelor precum mouse-ul sau monitorul, oferind astfel o imagine clară asupra performanței în jocuri. 

Cu ajutorul acestei tehnologii, jucătorii vor putea identifica unde apar întârzierile și pot reacționa rapid optimizând fiecare element al setup-ului lor pentru a atinge performanțe maxime în jocurile competitive. 

Când va fi disponibilă tehnologia NVIDIA Reflex 2 și pe jocuri? 

Deși NVIDIA Reflex 2 a fost deja anunțat și prezentat în detaliu de companie, tehnologia nu este încă disponibilă pentru activare în jocuri în acest moment, însă integrarea este în desfășurare, iar primele titluri confirmate care vor beneficia de Reflex 2 sunt „THE FINALS” și „Overwatch 2”

Acest lucru înseamnă că în perioada următoare, Reflex 2 va începe să apară în actualizările acestor jocuri, urmând să fie adoptat și de alte titluri competitive pe măsură ce dezvoltatorii implementează suportul. 

THE FINALS, care are o grafică și o iluminare foarte complexe atrag utilizatorii să seteze toate detaliile la maximum pentru o experiență vizuală deosebită, solicitând foarte mult placa video. 

Conform testelor oficiale ale NVIDIA, de exemplu, la rezoluție 4K, cu setările maxime și iluminare setată pe global, toate activate pe o placă video RTX 5070, jocul THE FINALS înregistrează o latență de 56ms. La activarea tehnologiei Reflex Low Latency, latența este redusă la jumătate, ajungând la 27 ms.  

NVIADIA reflex 2 PC latency

La activarea Reflex 2, Frame Warp, întârzierea este redusă la aproape un cadru întreg, scăzând considerabil latența cu 50%, până la nivelul de 14ms. Rezultatul final este o reducere totală a latenței cu 75% prin activarea NVIDIA Reflex 2 cu Frame Warp

NVIDIA Reflex 2 reprezintă un pas important în evoluția tehnologiilor de reducere a latenței în jocuri. Prin introducerea Frame Warp, jucătorii vor beneficia de o experiență mai receptivă și precisă, esențială în jocurile competitive. Pentru cei care doresc să-și îmbunătățească performanțele și să aibă un avantaj în fața adversarilor, Reflex 2 va fi cu siguranță o inovație demnă de luat în considerare. 

Pentru o prezentare vizuală detaliată a tehnologiei Reflex 2 și a modului în care aceasta reduce latența în jocuri, puteți viziona următorul videoclip: 

Parerea ta conteaza...lasa un comentariu!

Scrie comentariul

evoMAG.ro
Logo
Register New Account