evoMAG.ro

Politica de returnare


1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane fizice

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile  calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

Art. 14, Alin. 3 din aceasi lege mai sus mentionata spune astfel  : 
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."
Evolution Prest Systems S.R.L. (evoMAG.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate. 

Evolution Prest Systems S.R.L. (evoMAG.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitarii de retragere / renuntare / returnare.

Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate :

a) Procedura de retur:

- pasul 1: Se completeaza formularul de retur

- pasul 2: Se trimite produsul (conform punctului 4 - Date returnare) in atentia Departamentului Service. In pachet trebuie sa existe o copie dupa factura de achizitie sau cererea de retur (cererea de retur printata sau numarul cererii de retur scris pe o foaie) pt a putea identifica comanda de provenienta

b) Formular de retragere : click AICI (logare obligatorie) sau accesare prin CONTUL MEU -> RETUR (buton situat sub situatie financiara). Formularul de retur in format tipizat se poate descarca de aici.

c) orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa retur@evomag.ro.

 

2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane juridice (operatori economici *)

Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa retur@evomag.ro.
Persoanele juridice au conditii speciale de retur, conform celor de mai jos:

- perioada de 3 zile lucratoare de la data intrarii in posesie a produsului / produselor
- minim 3 comenzi finalizate (si nereturnate) in prealabil celei pentru care se doreste returnate cu o valoare de minim. 10.000 de lei
- completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu)
- produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit* (*in cazul produselor fara sigiliu specific – de asemenea in astfel de cazuri se aplica si conditile de la PUNCTUL 3 din politica de retur)
- produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maxim 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur

 

Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala, in maxim 30 de zile de la receptionarea returului.
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).

 

3. Produse excluse, fara drept de returnare

a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie.
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material

Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.

 

4. Date returnare

Returnarea se va face conform datelor de mai jos :

Evolution Prest Systems S.R.L. - Departament Retur
Splaiul Unirii, nr. 257-259, Sector 3, Bucuresti - CP 030137
Telefon : 0372.173.600 , E-mail : retur@evomag.ro
Program de lucru : Luni - Vineri 10:00 - 18:00

Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus), prin curierat (recomandat Fan Courier), prin Posta Romana sau personal. 
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de procesare al unei returnari, din momentul livrarii coletului de catre firma de curierat, poate varia de la 24 la 72 de ore. 

Returnarile prin curierat rapid sau prin posta nu se vor face cu ramburs. Returnarea banilor se va face ulterior prin transfer bancar.